Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2007

Ένα πρώτο βήμα...

Αύξηση 706% των καταγγελιών στον Συνήγορο του Καταναλωτή

Αύξηση του συνόλου των καταγγελιών κατά 706% στην ανεξάρτητη Αρχή του Συνηγόρου του Καταναλωτή, με τον κύριο όγκο τους να συγκεντρώνεται στον τομέα των δημοσίων υπηρεσιών (33%), στο λιανικό εμπόριο και τις υπηρεσίες (25,6%), στις τράπεζες (11,1%) και στα ινστιτούτα αδυνατίσματος (9,1%), προκύπτει από την απολογιστική έκθεση που έδωσε σήμερα στον υφυπουργό Ανάπτυξης κ. Γ. Βλάχο ο Συνήγορος του Καταναλωτή κ. Ι. Αδαμόπουλος.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή παρέδωσε την Ετήσια Έκθεση στον υφυπουργό, υπογραμμίζοντας ότι η Ανεξάρτητη Αρχή θα συνεχίσει το το έργο της συμβάλλοντας αποτελεσματικά στην προάσπιση των συμφερόντων των καταναλωτών. Από την πλευρά του, ο κ. Βλάχος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την έως σήμερα δραστηριοποίηση του φορέα και δήλωσε θα στηρίξει και στο μέλλον το έργο του.

Στην Έκθεση Πεπραγμένων ο Συνήγορος του Καταναλωτή αναφέρει:

- Για τις τράπεζες: Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται συχνότερα για την αθρόα και αλόγιστη έκδοση πιστωτικών καρτών εκ μέρους των τραπεζών και την αύξηση του δανεισμού, με πρόκληση δυσβάστακτων οικονομικών επιβαρύνσεων. Παρατηρείται επίσης το φαινόμενο της σύναψης καταναλωτικών δανείων και της χορήγησης πιστωτικών καρτών χωρίς να έχει προηγηθεί εξέταση της πιστοληπτικής ικανότητας των καταναλωτών.

- Για το λιανικό εμπόριο: Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για τα εμπόδια που συναντούν όταν νομίμως ζητούν από τους προμηθευτές την ακύρωση παραγγελίας τους, καθώς και για την αναντιστοιχία τιμών μεταξύ ραφιού και ταμειακής μηχανής.

- Για τα ινστιτούτα αδυνατίσματος: Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για τη χρήση απατηλών μεθόδων προσέλκυσης πελατείας και για τη λειτουργία επιχειρήσεων χωρίς σχετική άδεια.

- Για τις υπηρεσίες μαζικής ωφέλειας: Στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για υψηλές χρεώσεις που δεν αντιστοιχούν στην ποιότητα των παρερχομένων υπηρεσιών, ενώ ιδιαίτερα για τη ΔΕΗ οι καταγγελίες αφορούν ασυνέπεια της επίχειρησης τόσο για επισκευές όσο και για ζημιές στις ηλεκτρικές συσκευές λόγω αιφνίδιων αυξομειώσεων του ηλεκτρικού ρεύματος.

- Για τις ασφαλιστικές εταιρείες: Οι καταναλωτές διαμαρτύρονται για μονομερείς τροποποιήσεις όρων συμβάσεων ασφάλισης ζωής, για υψηλές αναπροσαρμογές ασφαλίστρων και για καταχρηστικές ακυρώσεις συμβολαίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Powered By Blogger