H Aττικό Μετρό αγοράζει συρμούς 150 εκατ. ευρώ
Του Φώτη Φωτεινού
2/11/07
Διαγωνισμό για την προμήθεια 13 έως 17 συρμών, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, σχεδιάζει να προκηρύξει το 2008 η Αττικό Μετρό.
Αντίστοιχα η Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας προτίθεται να προκηρύξει νέο διαγωνισμό για καταστήματα έξω από τον σταθμό του "Αγ. Αντωνίου", καθώς ο προηγούμενος υπήρξε ιδιαίτερα επιτυχημένος.
Κλείνει για 6 μήνες η γραμμή Εθνική Άμυνα έως αεροδρόμιο
Εν τω μεταξύ, κλείνει από τον ερχόμενο Φεβρουάριο, για διάστημα έως και έξι μηνών, η γραμμή του Αττικό Μετρό από την Εθνική Άμυνα έως το Αεροδρόμιο, προκειμένου να κατασκευασθούν οι τρεις σταθμοί που υπολείπονται σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή.
Το επιβατικό κοινό θα επιδιωχθεί να εξυπηρετηθεί με δρομολόγια που θα πραγματοποιούνται με λεωφορεία, αλλά και με τον Προαστιακό.
Ο σταθμός του Νομισματοκοπείου αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2008, ενώ η λειτουργία των άλλων δύο προγραμματίζεται για το 2009.
Το ίδιο έτος θα λειτουργήσει και η επέκταση στο Ελληνικό, αυξάνοντας σημαντικά την επιβατική κίνηση του Μετρό που σήμερα ανέρχεται περίπου σε 650.000 την ημέρα.
Πάντως σοβαρές επιφυλάξεις για την χρησιμότητα που θα έχει η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό, εκφράζουν κύκλοι της διοίκησης της Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ).
Η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του μετρό κατά δύο ώρες το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου θα έχει σοβαρή οικονομική επιβάρυνση για την εταιρία, αφού το κόστος υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 300.000 το μήνα, δηλαδή 3,6 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, την ώρα που η κερδοφορία της ΑΜΕΛ είναι μόνον 15 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Παράλληλα, όπως εκτιμάται, επιπτώσεις θα υπάρξουν και στις υπηρεσίες που θα παρέχει το Μετρό στους επιβάτες του συνολικά, αφού με την επέκταση του ωραρίου θα μειωθεί ο χρόνος που διατίθεται για την συντήρηση, αλλά και την καθαριότητα, εργασίες που γίνονται κατά την διάρκεια της νύχτας όταν οι συρμοί σταματούν την λειτουργία τους.
Ωστόσο, είναι δεδομένη η πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών να λειτουργήσει για διάστημα δύο μηνών δοκιμαστική η επέκταση του ωραρίου λειτουργίας του Μετρό.
Τέλος, το Μετρό πολύ σύντομα θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πολύ μεγαλύτερο αριθμό επιβατών, καθώς αυτό το διάστημα γίνονται δοκιμές στο αυτόματο συστήματος λειτουργίας (Automatic Train Opperation ATO) που θα επιτρέψει στους συρμούς να διέρχεται από τους σταθμούς με διαφορά μόλις 2 λεπτών την ώρα.
Συμπληρωματικό απόσπασμα από άρθρο της Ημερησίας.
Να σημειωθεί, πάντως, ότι με την επέκταση του ωραρίου αντιδρούν και οι περίπου 1.200 εργαζόμενοι στην εταιρεία, οι οποίοι έχουν ήδη απειλήσει με απεργιακές κινητοποιήσεις την ηγεσία του υπουργείου σε περίπτωση που εφαρμοστεί το μέτρο. Σήμερα εκτιμάται ότι με το μετρό μετακινούνται περίπου 650.000 άτομα ημερησίως. Ο αριθμός των λαθρεπιβατών, φτάνει ως και τους 10.000 την ημέρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των ελέγχων.
(!)
β) 16 ώρες το μήνα επιπλέον λειτουργίας (δηλαδή 4 ώρες ανά εβδομάδα ή 32 λεπτά ανά ημέρα !!) διακυβεύουν την ΑΣΦΑΛΕΙΑ των μετακινήσεων και την ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ των εγκαταστάσεων!!
Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο το τι μπορεί να κάνει κάποιος
μέσα σε 32 λεπτά της Η Μ Ε Ρ Α Σ!
....και η κοροϊδία καλά κρατεί!!
Ψυχάκιας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου