Σάββατο, 27 Οκτωβρίου 2007

Ελλάδα 2006, 2007, 2008 μ.Χ Τα τρία μαντριά

"ΣΕΛΙΔΕΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ", 2 Οκτωβρίου 2007

Πάρης Μπρούζος

Τα όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα από συστάσεως του νεοελληνικού κράτους, δίνουν την εντύπωση ότι η « σύγχρονη » Ελλάδα δεν είναι τίποτα άλλο παρά το δυτικότερο τμήμα της Μέσης Ανατολής. Τα όσα συμβαίνουν στην πατρίδα μας, τα προβλήματα που ανακύπτουν και οι συμπεριφορές που υπάρχουν και εννοώ τις συμπεριφορές των ανθρώπων ανεξαρτήτως ηλικίας και κοινωνικής ή οικονομικής θέσης, φανερώνουν μια παθογένεια που την υποπτεύεται, τη βλέπει, τη διαβάζει και τη νιώθει κανείς στις χώρες της Μέσης Ανατολής. Η «σύγχρονη» ελληνική κοινωνία δίνει την εντύπωση μιας κοινωνίας απομονωμένης, αποκλεισμένης και θρησκόληπτης, αλλά σε καμία περίπτωση ηθικής κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που αυτόβουλα, αν μπορεί αυτό να θεωρηθεί βούληση, έχει επιλέξει τον δρόμο της απομόνωσης........

Για το πλήρες κείμενο πατήστε εδώ.

7 σχόλια:

Ναπολέων είπε...

Αγαπητέ "Ψυχάκια",
ξεκινώντας από τον «Δε Μασάμε Ρε» παρακινήθηκα να μπω κι εδώ και διάβασα με όση προσοχή μπορούσα το άρθρο για τα 3 μαντριά.
Ίσως μιά άλλη φορά να βρω χρόνο και διάθεση να διαβάσω κι άλλα.
Θέλω καταρχή να δώσω συγχαρητήρια για το συγκροτημένο περιεχόμενο, του οποίου οι θέσεις με βρίσκουν "απόλυτα" σύμφωνο. Προτάσεις δεν είδα όμως, ίσως να έχεις περιλάβει κάποιες σε άλλο άρθρο.

Λύσε μου την απορία:
Το "Ψυχάκιας" είναι ψευδώνυμο του Πάρη Μπρούζου ή όχι; Έχω μπερδευτεί κάπως με τις διάφορες υπογραφές, διάφορες ημερομηνίες... Για τις ανάγκες του σχολίου πάντως, τό υποθέτω έτσι.

Μού έκανε εντύπωση πάντως το ότι δεν είδα κανένα ορθογραφικό ή συντακτικό λάθος, πράγμα σπάνιο στην ...blog-ο-οικουμένη.
Με μιά μόνο διαφορά, αμελητέα: Τον ενεργητικό τύπο του «εξελίσσομαι», το "εξελίσσω" δηλαδή τόν θεωρώ ...βαρβαρικό και δεν τόν χρησιμοποιώ.

Θα συμπληρώσω πάντως στην οπτική σου τρία σημεία.
Το πρώτο υπονοείται κάπως στο άρθρο αλλά δεν δηλώνεται, δεν ξεκαθαρίζεται: Όλο το οικοδόμημα και των 3 μαντριών αλλά ΚΑΙ των υπόλοιπων κοινωνικών ή διαπροσωπικών σχέσεων έχει αναπτυχθεί και στηρίζεται στον φόβο (ποικίλων μορφών, εκδηλώσεων, εντάσεων). Έχω αρθρογραφήσει πάνω σ' αυτό και στο blog μου και στο «αντί» και στον «Παρατηρητή της Ηπείρου», μιά ωραία ερασιτεχνική εφημερίδα που βγάζαμε κάπου 20 χρόνια στα Γιάννενα και τώρα προσπαθούμε να την ξαναστήσουμε στο διαδίκτυο.

Το δεύτερο εξηγεί κατ' εμέ το γιατί έχουμε την Ελλάδα που έχουμε: Γιατί δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος!
Κανένας δεν ελέγχει κανέναν εν Ελλάδι. Και τα "διαβόητα" λαϊκή ετυμηγορία και κοινοβουλευτικός έλεγχος είναι για το θεαθήναι...
Έχω σπαρταριστές ιστοριούλες να διηγηθώ πάνω σ' αυτό, εδώ και στο εξωτερικό.

Το τρίτο ανφέρεται κάπως στο άρθρο, όχι όμως με την ένταση και την έμφαση που νομίζω ότι τού αξίζει: Η δημοκρατία. Ή καλλίτερα το έλλειμμα -και ανυπαρξία ίσως-δημοκρατίας (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παντού με διαφορετικές φυσικά διαβαθμίσεις).

Σ' αφήνω τώρα. Θα ξανάρθω πάντως στα μέρη σου...
Καλό κουράγιο νά 'χεις.

αγάπη - αφοπλισμός - ειρήνη
Ναπολέων

Υ.Γ.
Παράλειψα να παραθέσω ένα ποιηματάκι του αγαπημένου μου γερμανοαυστραλού σκιτσογράφου, φιλοσόφου, ποιητή Leunig:

LOVE AND FEAR
There are only two feelings. Love and fear.
There are only two languages. Love and fear.
There are only two activities. Love and fear.
There are only two motives, two procedures,
two frameworks, two results. Love and fear.
Love and fear.

Ναπολέων είπε...

Υ.Γ. 2
Λύσε μου κι αυτήν την απορία: Το Κ.Α.Τ.Α.Ν.Τ.Ι.Α είναι πράγματι αρκτικόλεξο (και ποιό) ή μάς κάνεις πλάκα;

Σαν ...αντιπαροχή θα σού προσφέρω ένα που χρησιμοποιώ συχνά-πυκνά και αναφέρεται σε ένα από τα 3 μαντριά:

Α.Λ.Ο.Γ.Α.Θ.

ήτοι

Αιματοβαμμένη
Ληστρική
Οργάνωσις (των επί)
Γής
Αντιπροσώπων (του)
Θεού

Πες μου για την Κατάντια...

Ψυχάκιας είπε...

Αγαπητέ "Ναπολέων",

καταρχήν καλώς ήρθες στο φτωχικό μας,

είσαι πραγματικά "πολυβόλο" αλλά θα προσπαθήσω να απαντήσω σε κάποια από τα ερωτήματά σου.

1. Ο "Ψυχάκιας" είμαι εγώ, ένας απλός καθημερινός άνθρωπος, χωρίς συγγραφικό, "δημοσιογραφικό" ή οποιοδήποτε άλλο ιδιαίτερο ταλέντο.
Αν βρεις χρόνο να αφιερώσεις στο "χώρο μου" θα δεις ότι τα περισσότερα άρθρα έχουν την ετικέτα "Αναδημοσιεύσεις" και αυτό γιατί ο "Ψυχάκιας" αρέσκεται στο να διαβάζει κείμενα τα οποία αν του "λένε" κάτι τα επισημαίνει και τα μοιράζεται μέσω του blog.

2. Τα συγχαρητήριά μας στον κο Πάρη Μπρούζο για την συντακτική και ορθογραφική αρτιότητα του κειμένου του. Εμένα πάντως με σώζει καθημερινά ο αυτόματος διορθωτής κειμένου (και εσάς από την τύφλωση!!).

3. Όλως τυχαίως εχτές μου έστειλε ένας φίλος στο mail μία ρήση του Ισοκράτη την οποία θα μοιραστώ μαζί σου, ως σχόλιο για το θέμα "Δημοκρατία" το οποίο έθιξες:

"Η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητας, διότι έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία."

Ισοκράτης (436 π.Χ-338 π.Χ.)

4. Σχετικά με το τι σημαίνει ΚΑΤΑΝΤΙΑ. Όταν έρθεις ξανά στο "μαντρί" μου, ρίξε μία ματιά στην ετικέτα "Βαφτίσια", θα χαρώ να βοηθήσεις.

Καλώς ήρθες και πάλι...

island είπε...

Καλησπέρα φίλε ψυχάκια.Θα ήθελα να σε συγχαρώ για μία ακόμα φορά για τις καίριες παρεμβάσεις που κάνεις μέσω του ιστοχώρου σου.
Το παραπάνω άρθρο σου με βρίσκει σε πολλά σημεία σύμφωνο και στο μόνο ίσως σημείο που δεν με βρίσκει σύμφωνο είναι στην επικριτική χροιά που απορρέει απο αυτό.Γι αυτό κιόλας έχω την ανάγκη σπατάλης του χώρου σου για μία απάντηση.Είναι πολύ μεγάλο το άρθρο και θα προσπαθήσω να φανώ όσο περιεκτικός γίνεται σε αυτό.

Η Ελλάδα και η κοινωνία της ίσως θα έπρεπε να τυγχάνει μιας πιο ήπιας κριτικής της για την πορεία της μέσα στα βάθη των αιώνων.Και αυτό γιατί ενώ υπάρχει μία συνέχεια στη γλώσσα της δεν υπήρξε επουδενή η ίδια συνέχεια στα πολιτεύματα και στους άρχοντες που είχε.Μετά το μπάμ που είχε κάνει με την δημοκρατία σαν πολίτευμα ταλαντεύτηκε σε απολυταρχικά απο τη μία καθεστώτα(Ρωμαϊκή αυτοκρατορία,χούντα)και απο την άλλη σε απολυταρχικά με έντονη την παρουσία της θρησκείας καθεστώτα(Βυζάντιο,τουρκοκρατία,και πάλι χούντα,και προς το παρόν βγάζω εκτός την σημερινή κοινοβουλευτική δημοκρατία).

Όταν λοιπόν στο μεσοδιάστημα των δύο δημοκρατιών υπάρχει αυτό το χαοτικό κενό των 2 και πλέον χιλιάδων χρόνων τότε θα είμασταν αρκετά ρομαντικοί αν πιστεύαμε πως μια χώρα θα μπορούσε να προοδεύσει και να φτάσει άλλες χώρες ευρωπαϊκές σε οργάνωση,κουλτούρα και ανάπτυξη οικονομική και κοινωνική.Μιλάμε για 2 χιλιάδες χρόνια όπου έμαθε και γαλουχήθηκε σε απόψεις καθεστωτικές και απολυταρχικές όπου κυριαρχούν όλοι οι φόβοι που αναφέρονται στο άρθρο και απο την άλλη με μία θρησκεία δανειζόμενη απο την ανατολή όπου η δομή της δεν συμβάδιζε με την δομή της σκέψης της Ελλάδος και γενικά των δυτικών χωρών.
Αυτή η δομή είναι που έχει μπερδέψει αρκετά τα πράγματα γιατί η Ελλάδα είχε μάθει να τοποθετεί την σκέψη της και να χωρίζει την κοινωνία σε τρία μέρη (ο άνθρωπος που διοικεί=πολιτικός, ο άνθρωπος που καθοδηγεί της μάζες προς όφελος όμως της πολιτικής=θρησκευτικός και στρατιωτικός ηγέτης και ο άνθρωπος που παράγει=εργάτης, αγρότης κ.τ.λ.)ενώ με την είσοδο του Χριστιανισμού στην σκέψη μπερδεύτηκαν λίγο τα πράγματα διότι η ανατολική σκέψη και δη η εβραϊκή λειτουργεί χωρισμένη σε δύο ενώτητες(πολιτική θρησκευτική και στρατιωτική ηγεσιά μαζί και στον αντίποδα ο λαός που παράγει...το καλό και το κακό πχ χωρίς ενδιάμεση κατάσταση).

Δίχως αμφιβολία αυτή η κατάσταση είναι κυριώς υπέυθυνη που μας έχει φέρει σε αυτό το τέλμα και έχουμε αποκτήσει φιλοσουλτανικές νοοτροπίες του τύπου "σφάξε με αγά μου να αγιάσω".Δεν θεωρώ όμως ότι ο Χριστιανισμός να ευθύνεται για αυτό αλλά η δομή του που δεν μπόρεσε να αφομιωθεί πλήρως απο μία χώρα που πάντα την γοήτευε,έστω και κρυφά,η δύση και ο δυτικός τρόπος σκέψης(άσπρο μαύρο και ενδιάμεσα το γκρίζο).

Πρέπει λοιπόν να αντιμετωπίζουμε την κοινωνία με περισσότερη σοφία γιατί 2000 χρόνια συνήθειας δεν άλλάζουν έτσι εύκολα.Και μάλιστα όταν η Ευρώπη έχει νιώσει στο πετσί της μία Αναγέννηση ενώ η Αναγέννηση πέρασε απο την Ελλάδα και δεν ακούμπησε.

Όσο για την χροιά του άρθρου που εντόπισα να θεωρεί την κατάσταση άθλια θέλω να πιστεύω πως είναι η ιδανική κατάσταση για την γέννηση μιας αλλάγής.Όχι τόσο αλλαγής ραγδαίας όσο μιας αλλαγής ήπιας και με βάθος χρόνου.Και το πιστεύω πως έχουν δημιουργηθεί οι κατάλληλες συνθήκες για αυτό διότι η Ιστορία μας έχει διδάξει πως όταν μία χώρα δεν παράγει τίποτα,όπως η Ελλάδα(ούτε τέχνη ούτε υπηρεσίες ούτε πολιτισμό ούτε γενικά παραγωγή κάποιων τέτοιων στοιχείων),τότε σαν αντίδραση θα δημιουργηθεί ένα κίνημα όπου θα ξεκινήση την παραγωγή τέτοιας φιλοσοφίας.Αλλά ίσως να μην το ζήσουμε εμείς αλλά το βάθος χρόνου.Ίσως εμείς με τα πόστια μας να δώσουμε την τροφή για σκέψηίσως και όχι.

Καλό λοιπόν είναι να μην παραδώσουμε τα όπλα και να δώσουμε ή να συνεχίσουμε να δίνουμε το έναυσμα σε κάτι που θα γεννηθεί ή ήδη έχει γεννηθεί.Στην παραγωγική σκέψη για αρχή.Αν πάλι κάνω λάθος δεν θα αλλάξει τίποτα και θα έχω μερικές λέξεις γραμμένες που πάλι δεν θα τις διαβάσουν πολλοί.

Ευχαριστώ για τον χρόνο σου και για τον χώρο σου...

island

Ψυχάκιας είπε...

Αγαπητοί φίλοι, φίλε island,

αρχικά θέλω να δηλώσω κάποια πράγματα για να μην παρεξηγηθούν.

Πρώτα απ όλα θέλω να δηλώσω ότι το συγκεκριμένο κείμενο δεν είναι δικό μου (αν και αποτυπώνει τις απόψεις μου στο 100%). Το κείμενο είναι του κου Πάρη Μπρούζου και φιλοξενείτε στις σελίδες του site "Σελίδες Κριτικής". Εγώ απλώς το επισημαίνω και το μοιράζομαι μαζί σας.

Το δεύτερο που θέλω να επισημάνω αναφέρεται στα περί σπατάλης χώρου του φίλου "Island".
Θεωρώ πολύ σημαντική την παρουσία σας στο "ημερολόγιό μου" (βλέπε blog) και χωρίς αυτή, ο συγκεκριμένος χώρος θα αποτελούσε τον ορισμό της "σπατάλης χώρου και χρόνου".

Τώρα σχετικά με το κείμενο.

Θεωρώ πως στο κείμενο αιωρείται ένας επικριτικός τόνος, συμφωνώ μαζί σου island, όμως αυτός ο τόνος παράγεται αυτόματα από το θέμα το οποίο διαπραγματεύεται.

Σαν χώρα η Ελλάδα δεν είχε και την πιο ομαλή ή αν θες "εύκολη" ιστορική πορεία, αυτό είναι αλήθεια. Μήπως όμως θα έπρεπε να αναρωτηθούμε κατά πόσο αυτές οι ιστορικές συγκυρίες αποτελούν άλλοθι και μόνο άλλοθι για την σκόπιμη δικαιολόγηση μίας σημερινής κατάστασης η οποία οφείλεται, κατά κύριο λόγο στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα (σαν άνθρωπος και πολίτης) και λιγότερο στις ιστορικές καταβολές και επιρροές?

Ο κος Μπρούζος αναφέρει στο κείμενο
σαφώς την τάση του Έλληνα να "ζεί με Δυτική" φιλοσοφία ως προς την υπερκατανάλωση και τη χλίδή του (νεο)πλουτισμού αλλά από την άλλη να μην κουνάει το "δαχτυλάκι" του.

Δεν ξέρω αν συμφωνείτε αλλά αυτό μάλλον πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό το οποίο δεν δικαιολογείται από κανένα "καθεστωτικό","απολυταρχικό" καθεστώς ή "φοβικό" βίωμα.

Αντιθέτως όμως, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε τέτοιου είδους καθεστώτα προάγουν την εργατικότητα σε ακραίες μορφές, καθώς αν δεν δουλέψεις, αν δεν φτύσεις αίμα όπως λέμε στην καθομιλουμένη, δεν πρόκειται να βάλεις τίποτα στο στόμα σου γιατί απλά δεν περισσεύει (βλέπε όλους τους οικονομικούς μετανάστες ανατολικών ή και ασιατικών χωρών οι οποίοι δουλεύουν σαν τα σκυλιά στη χώρα μας κάνοντας αιματηρή οικονομία και ζώντας 10 άτομα σε ένα δωμάτιο).

Για τον Έλληνα όμως η δουλειά δεν υπάρχει. Ο παράδεισος για τον Έλληνα είναι η καρέκλα, η στολή, το μπαλκόνι, το μαντρί και φυσικά ο γνωστός του γνωστού.

Προσπαθώ πράγματι να συνδέσω την ιστορία μας με την σημερινή μορφή του Έλληνα όμως δεν μπορώ. Οι δυσκολίες που περάσαμε στα μονοπάτια της ιστορίας έπρεπε λογικά να μας κάνουν καλύτερους και όχι χειρότερους.

Όχι δεν είμαι αισιόδοξος για την εξέλιξη μας ως χώρα και κοινωνία, αντιθέτως.

Δεν είμαι αισιόδοξος όταν παρακολουθώ καθημερινά τις πελατειακές σχέσεις της πολιτικής, και τους ίδιους που έχουν ματώσει τα χέρια τους χτυπώντας "πολιτικές " πόρτες να μιλάνε για διαφθορά.

Δεν είμαι αισιόδοξος όταν ζω καθημερινά τον "σταρχιδισμό" του Έλληνα. Ο κόσμος όλος περιορίζεται στο σπίτι του και στο αυτοκίνητό του. Αντίθετα μεταμορφώνεται σε έναν πιστό "σύντροφο", "συναγωνιστή", "οπαδό" και όποιον άλλο όρο τον τοποθετεί σε ένα "μαντρί" από το οποίο κάτι θα κερδίσει κάτι θα "κονομήσει".

Το κείμενο μιλάει για τη θρησκεία. Μα για ποιά θρησκεία μιλάμε?? Την θρησκεία του Χριστόδουλου και του κάθε Χριστόδουλου? Τη θρησκεία των εκατομμυρίων και των εφοπλιστών? Τη θρησκεία των πισόπλατων μαχαιρωμάτων παπάδων ή τη θρησκεία των "τσοντοβίντεο" και των ηχογραφημένων κασετών οι οποίες άλλαζαν χέρια από πρεζάκια σε παπάδες στην Ομόνοια?
Μήπως και για την εκκλησία φταίει το Βυζάντιο ή η Τουρκοκρατία?
Από το κρυφό σχολειό της Τουρκοκρατίας φτάσαμε στις κρυφές κάμερες του Καρατζαφέρη και τους λογαριασμούς δισ. των παπάδων.
Αυτά πως εξηγούνται και πώς συνδέονται ,με την ιστορία? Μήπως εξηγούνται από την λαμογιάρικη "πάστα" του Έλληνα?

Είμαστε από τις πιο ακριβές χώρες τις Ευρώπης! Είμαστε η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό φτώχειας στην Ευρώπη! Πληρώνουμε στους Έλληνες "εμπόρους" 1500 δρχ τον καφέ και 4000 δρχ τις σαλάτες! Αυτό αγαπητοί φίλοι πώς μπορούμε να το εξηγήσουμε με βάση την ιστορική πορεία και τα ιστορικά βιώματά μας?
Πώς μπορούμε να χρεώσουμε στην Ιστορία μας τις αυξήσεις 300% εν μία νυκτί όταν γυρίσαμε το νόμισμα σε €?

Να αναφέρουμε πρόσωπα τα οποία είχαν κάποιο ρόλο σε ιστορικές στιγμές και μεταμορφώθηκαν με το που άγγιξαν μία από τις μαγικές Ελληνικές καρέκλες?

Το κείμενο αναφέρει τον Συνδικαλισμό. Να αναφέρω συνδικαλιστές οι οποίοι έβαλαν το δάκτυλο στο μέλι?

Να μιλήσουμε για δημοσιογραφία?

Να μιλήσουμε για αθλητισμό?

Ή μήπως για παιδεία? Διδάσκεται η αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία στα σχολεία? Η Αθηναϊκή Δημοκρατία?
Μήπως φταίνε τα 2000 χρόνια που έχουμε θάψει τον πολιτισμό μας σε συρτάρια?
Στο εξωτερικό σταμάτησαν ποτέ να διδάσκουν την Ελληνική Φιλοσοφία? Όχι. Μήπως ο Έλληνας Πολιτικός, ο Ελληνάρας θέλει τα σημερινά παιδιά με πανό να ποζάρουν στις κάμερες και μετά να γεμίζουν τις καφετέριες?

Νέος προβληματισμός για τη Νεολαία μας. Να παρελαύνει κανείς ή να μη παρελαύνει? Ιδού η απορία?

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο...θεωρώ ότι οι απόψεις μου λίγο πολύ αποτυπώθηκαν...Δεν πιστεύω στη ¨πάστα¨ του Έλληνα, συνεπώς δεν περιμένω ουσιαστικές αλλαγές.

Έτσι λοιπό φίλε "Ναπολέωντα" όσο και να αναζητούμε λύσεις και προτάσεις στα κείμενα δεν πρόκειται να τις βρούμε.

Οι λύσεις είναι περίπου Δέκα Εκατομμύρια αλλά κοιμούνται μέσα σε BMW, MERCEDES, PORCHE, γυάλινους πύργους, MALLS, VILLAGES, εκλογικά κέντρα, γήπεδα, στούντιος, τράπεζες, Leasing, δανεισμό, μπουζούκια, ναρκισσισμό,πασαρέλες, parties κλπ κλπ κλπ.

Και μάλλον η ιστορία δεν είναι αυτή που τους κοίμισε αλλά αυτοί είναι που την έχουν παγώσει!

Φίλε island δεν παραδίδω τα όπλα για τον απλό λόγο ότι δεν έχω όπλα.
Ούτε εσύ έχεις όπλα. Κανένας μόνος του δεν έχει όπλα....όμως πολλοί μαζί, όλοι μαζί είμαστε ένα όπλο..αυτό το ξέρουν όλοι...το θέμα όμως δημιουργείται όταν από το σκόπευτρο δούμε το στόχο..θα θέλουμε να πατήσουμε τη σκανδάλη ή απέναντι θα είναι κάποιος δικός μας ή ακόμα και εμείς οι ίδιοι?

Ευχαριστώ για την παρέα και την υπομονή σας!

Ναπολέων είπε...

29.10.07
Σημειώνω μιά αντίφαση:
Από την μιά μεριά δηλώνεις ότι με τέτοια «πάστα» που είναι οι Έλληνες, δεν πρέπι να περιμένουμε ουσιαστικές αλλαγές.
Από την άλλη στέλνεις προσκλητήριο να χρησιμεύσουμε ως «όπλο» αλλαγής.

Προσωπικά δεν έχω διακρίνει ύπαρξη «πάστας» σε έθνη ή μεγάλα κοινωνικά συσσωματώματα. Τα λεγόμενα περί "εθνικής φυσιογνωμίας" κλπ μου φαίνονται ανεπίτρεπτες απλουστεύσεις και γενικεύσεις.

Αν ο Σπάρτακος σκεφτόταν έτσι θά 'χαμε ακόμα δούλους ή θα είμαστε οι ίδιοι δούλοι...

Ο άνθρωπος, ο κάθε άνθρωπος είναι άξιος της μοίρας του ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΞΕΙ.
Αλλοιώς, υπεύθυνος θα ήταν ο «θεός» κι εμείς απολύτως ανεύθυνοι.

α-α-ε
Ν.

Ψυχάκιας είπε...

Γεια σου φίλε Ναπολέοντα!

Χαίρομαι που σε "ξαναβλέπω".

Εγώ δεν βλέπω καμία αντίφαση.

Εγώ αυτό που βλέπω είναι:

α. Περιγραφή προβλήματος σύμφωνα με προσωπική άποψη (Ελληνική Νοοτροπία).

β. Περιγραφή λύσης σύμφωνα με προσωπική άποψη ( πρόσκληση σε μαζική ενεργοποίηση και αλλαγή του (α)).

Οι ανεπίτρεπτες απλουστεύσεις και γενικεύσεις είναι νομίζω η μόνη εξήγηση που μπορεί να δοθεί στα εξής ερωτήματα:

α. Γιατί η Ελλάδα κατέχει άπειρες αρνητικές πρωτιές;

β. Γιατί η Ελλάδα κατέχει μία από τις τελευταίες θέσεις στη ποιότητα καθημερινής διαβίωσης;

γ. Γιατί ανθεί στην Ελλάδα η διαφθορά;

δ. Γιατί οι Έλληνες κλέβουν οι μισοί τους άλλους μισούς και όλοι μαζί ψηφίζουν 300 για να τους κλέβουν όλους;

ε. Γιατί η Ελλάδα είναι πρώτη σε τροχαία δυστυχήματα στην Ευρώπη;
.
.
.
.
.
Δηλώνω ευθέως ότι αδυνατώ να δώσω άλλες εξηγήσεις εκτός από τις "ανεπίτρεπτες" και παρακαλώ για την βοήθειά σου.

Όσο για την δύναμη του κάθε ενός από εμάς με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνο...Θεωρητικά.
Στη πράξη για να καθορίσεις το μέλλον σου πρέπει πρώτα να απαντήσεις στο εξής ερώτημα:

"Είμαι μαζί τους ή εναντίον τους;"

Δυστυχώς ο περιορισμός των απαντήσεων δεν σε καθιστά και πολύ ελεύθερο...όσο για τη συνέχεια της προσπάθειας...άστα!

Εκτός όμως αν ισχύει το ανωτέρω (β).

Και τέλος για να μην ξεχαστώ...παρόλο που ο Σπάρτακος σκέφτονταν "αλλιώς"...δούλοι υπάρχουν, δούλοι θα υπάρχουν και δούλοι είμαστε!

ε.ν.τ.ξ

Ψυχάκιας